Smjernice za globalno obrazovanje
Predstavljamo vam prevedene „Smjernice za globalno obrazovanje“, priručnik za razumijevanje i primjenu globalnog obrazovanja, namijenjen oblikovanju sadržaja formalnih i neformalnih programa učenja. Priručnik je plod suradničkog rada članova tima Tjedna globalnog obrazovanja pod vodstvom North-South Centra Vijeća Europe, te je dosad preveden na petnaestak jezika i pisama.
Priručnik „Smjernice za globalno obrazovanje [1] “ pojam globalnog obrazovanja definira kao „holističko obrazovanje koje otvara oči i umove prema realnostima ovoga svijeta te ih pokreće prema ostvarenju svijeta u kojemu vladaju pravda, jednakost i u kojemu su ljudska prava temeljna vrijednost“, te kao takvo obuhvaća obrazovanje za razvoj, obrazovanje o ljudskim pravima, obrazovanje za održivost, obrazovanje za mir i sprječavanje sukoba te interkulturalno obrazovanje kao globalne dimenzije građanskog obrazovanja.
Priručnik opisuje pristup, metodologiju i kriterije evaluacije sadržaja globalnog obrazovanja u kombinaciji s praktičnim primjerima, primjenjivim metodama, te listom literature i poveznica na relevantne izvore i bibliografiju sa svrhom:
- osnaživanja globalnog obrazovanja;
- pružanja podrške stručnjacima u formalnom i neformalnom obrazovanju uvođenjem općih sastavnica koje mogu nastaviti samostalno razvijati kroz iskustvo prema vlastitim potrebama u praksi;
- ali i doprinosa odgojno-obrazovnim politikama na lokalnoj, regionalnoj, državnoj i međunarodnoj razini.
Centar za mirovne studije je krajem 2014. godine postao nacionalni koordinator programa i Tjedna globalnog obrazovanja, te je organizirao prijevod i pripremu hrvatskog izdanja „Smjernica za globalno obrazovanje“.
Hrvatski obrazovni sustav još uvijek nije postavljen tako da priprema mlade za globalno i međuovisno društvo u kojem živimo, a kurikularna reforma je i dalje neizvjesna. S obzirom na to da je cilj građanskog odgoja i obrazovanja za koje se zalažemo "informiran, odgovoran i aktivan građanin", preporučujemo obrazovnim radinicima/cama ovu publikaciju kao alat za unaprjeđenje nastave.
Priručnik je dostupan na kraju ovog članka.
[1] U originalu Global Education Guidelines Working Group. Global Education Guidelines. Lisbon: North-South Centre of the Council of Europe, 2008.