Učiti za mir
Učiti za mir je publikacija nastala kao rezultat istraživanja: Stvaranje analitičke i normativne podloge za uvođenje vrijednosti, sadržaja i metoda mirovnog obrazovanja u formalni obrazovni sustav.
Na istraživanje nas je potakao nedostatak znanstvenih i akcijskih istraživanja na ovu temu u Hrvatskoj, kao i nedostatak materijala za zagovaranje mirovnog obrazovanja.
Posljednje sveobuhvatno istraživanje provedeno je 1999. godine od strane UNESCA, a ni njegovi rezultati ni preporuke za prioritetnim sustavnim uvođenjem odgoja i obrazovanja za mir, ljudska prava i demokratsko građanstvo u škole i na fakultete do 2011. nisu zaživjele.
Istraživanje se sastoji od 4 dionice:
1. Prikaz i desk-analiza pravno-normativnog i strategijsko-razvojnog okvira mirovnog i građanskog obrazovanja
2. Središnji dio istraživanja čini analiza programskih pretpostavki i percepcije prisutnosti učenj socijalnih vještina u osnovnim školama od strane učenika, nastavnika i ravnatelja
3. Konzultacije s obrazovnim stručnjacima o sadržajima mirovnog obrazovanja i preporukama za zagovaranje provedene po istraživačkoj metodi Delfi
4. Kvalitativna analiza prisutnosti temeljnih socijalnih vještina i drugih sadržaja mirovnog obrazovanja u programima stručnog usavršavanja učitelja i nastavnik
Za bolje razumijevanje mirovnog obrazovanja i njegova povijesnog razvoja, navedenim dionicama dodan je i uvodni tekst o razvoju mirovnog
obrazovanja.
Istraživanje je provedeno u suradnji s Institutom za društvena istraživanja - Centrom za istraživanje i razvoj obrazovanja i MAP Savjetovanjima.
Istraživanje je financijski podržala Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva