Kampanja “Jer nam je stalo” krenula punom parom

Large_timthumb_1_

Preuzeto s queer.hr. Autorica: Karla Horvat Crnogaj.

U organizaciji Centra za LGBT ravnopravnost (Queer Zagreb, Zagreb Pride i LORI), u suradnji s CMS-om, lansirana je kampanja protiv homofobije naslova ‘Jer nam je stalo', u kojoj sudjeluju osobe iz hrvatskog javnog života, aktivisti kao i pojedinci iz LGBT populacije. Danas 07. studenog 2011. godine, točno u podne, u prostorijama Kuće ljudskih prava održana je konferencija za medije na kojoj su govorili sudionici kampanje, predstavnici Centra za LGBT ravnopravnost i Centra za mirovne studije.

Kampanju  karakteriziraju tri različita medija: tiskani materijali (plakati i letci), video spot i radio džingl. Svojim konceptom upozorava ne samo protiv homofobije već svakog oblika diskriminacije.

Vidljivost se ostvaruje pokrivenošću na nacionalnoj razini, pri čemu se lokacije billborda nalaze u Zagrebu, Samoboru, Splitu i Osijeku, a spot i radio jingle će biti emitirani na nacionalnim medijima.

Sama kampanja svojim  oblikom, za kojeg su zaslužni Igor Marković i Barbara Blasin, upućuje na višeslojnost svoje poruke - u njoj sudjeluju ne samo LGBT aktivisti koji su inače najvidljivija lica zastupanja LGBT prava, nego i same LGBT osobe, ali, što je također izuzetno važno - po prvi puta osobe iz javnog života Hrvatske koje javno dižu svoj glas protiv diskriminacije i nasilja. U kampanji su sudjelovale osobe iz sporta, medija, glazbene i izvedbene scene.

Marko Jurčić iz Centra za ravnopravnost napomenuo je: "Dosta nam je društva u kojem je svaka druga LGBT osoba doživjela neki od oblika nasilja, želimo društvo tolerancije i prihvaćanja različitosti."

Na taj način ova kampanja funkcionira kao svojevrsan podsjetnik na aktualnost LGBT i ljudskih prava općenito - obraća se naravno na prvom mjestu pripadnicima LGBT zajednice kojima poručuje da su njihova prava zastupana ne samo tijekom sezone Prideova i Queer festivala, nego tijekom čitave godine, ali jednako se tako obraća i općoj javnosti koja u svojoj najvećoj većini u stvari dijeli stav koji iznosi kampanja - ne podržavaju nasilje i diskriminaciju - međutim kada bivaju svjedokom diskriminacije, redovito ne reagiraju sukladno svojim uvjerenjima. Toj ‘šutljivoj većini' kampanja daje podstrek da i oni dignu svoj glas za društvo koje će biti slobodno od nasilja.

Karla Horvat-Crnogaj iz Centra objasnila je zašto je odabrano baš ovo vrijeme za početak ove kampanje: "Tempiranje kampanje u jesensko doba reaktualizira LGBT prava ne samo u vrijeme kada ta tema nije toliko u fokusu medijskog i javnog prostora, pri čemu također daje i priliku nacionalnim medijima da pružanjem prostora kampanji demonstriraju primat ljudskopravaških vrijednosti unutar vlastite uređivačke politike, nego i u vrijeme predizborne kampanje. Time se ‘podsjetnik' kampanje obraća i političarima koje podsjeća na relevantnost ljudskih prava kao teme u njihovim predizbornim aktivnostima, te postavlja jasno pitanje o planiranim mehanizmima zaštite ljudskih prava unutar političkih programa."

Kampanja je stoga fokusirana na aktualne teme vezane uz direktno fizičko nasilje usmjereno protiv LGBT osoba, govor mržnje, manjak obrazovanja o LGBT temama (s naglaskom na važnosti poučavanja o rodnim ulogama i stereotipijama te seksualnosti u školama), ekonomsko nasilje i nasilje među mladima vezano uz LGBT prava, kao i nemogućnosti i/ili uskraćivanje pojedinih prava (posjećivanje partnera/ice u bolnici, iskazivanje osjećaja u javnosti...) a koja su zajamčena zakonima.

Jurčić je svoje izlaganje zaključio riječima: "Želimo ostvarenje temeljnih vrijednosti i sloboda otvorenog i demokratskog društva u kojem su glavne vrijednosti mir, nenasilje, individualnost, pravednost, rodna ravnopravnost, tolerancija te očuvanje , promicanje i prihvaćanje različitosti."

Preporučite članak:

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.